Am fost printre puținii, ca să nu zic singurul, care din start am spus că mi se pare dubioasă poziția celor de la Fany, pe subiectul cu stațiile de îmbarcare/debarcare de pe rutele județene Turda-Cluj și Turda-Câmpia Turzii. Am explicat cât se poate de clar, din start, cum stau lucrurile, din punct de vedere legal. Unii m-au băgat în seamă, alții nu… În funcție și de capacitatea fiecăruia de a înțelege sau de ”deranjul” pe care adevărul l-a creat în viața de zi cu zi a unora…
Zilele astea, chiar am impresia că se adeverește și mai mult ceea ce am spus, respectiv faptul că cei de la Fany aveau o cu totul altă agendă și alte interese, nicidecum cele ale călătorilor. Care, fie vorba între noi, au intrat în jocul de interese al celor de la Fany (și în cel politic al altora) ca niște oițe inconștiente…
Hai să vă readuc aminte cum a reacționat Fany:
- în 16 noiembrie 2023, la 3 zile după adoptarea hotărârii Consiliului Local Turda care reglementa, într-o primă fază, stațiile de îmbarcare/debarcare pentru transportul județean, cei de la Fany anunțau că din 20 noiembrie nu vor mai opri decât în 3 stații (inclusiv pe traseul Turda-Câmpia Turzii)
- în paralel, s-a dat vina pe primar, care ”nu vrea” să lase Fany să oprească în vechile stații
- asta chiar dacă Fany avea contract în vigoare și licență de traseu, încheiat cu Consiliul Județean Cluj, cu stațiile de îmbarcare/debarcare menționate cât se poate de clar
- acum, după ce în 27 noiembrie 2023, tot printr-o decizie a Consiliului Local Turda, s-a majorat numărul de stații, nu am văzut nicio comunicare din partea Fany, prin care să se anunțe că din 4 decembrie 2023 (ca perioadă similară cu comunicarea precedentă) stațiile de oprire pentru îmbarcare/debarcare sunt următoarele…
Însă, vă atrag din nou atenția să nu mergeți după ”fentă”, că riscați să nu mai înțelegeți nimic!
Fany are un contract în vigoare cu Consiliul Județean Cluj. Contract în care sunt menționate și stațiile de îmbacare/debarcare de pe raza Turzii. Acel contract a fost încheiat ținând cont de unele decizii mai vechi ale administrației locale din Turda, în ceea ce privește stațiile de îmbarcare/debarcare alocate traseelor județene de transport persoane. Practic, ambele hotărâri ale Consiliului Local Turda nu puteau intra în vigoare în 7 zile, pentru că trebuie să apară modificări și pe trasee, iar aceste modificări nu le poate face decât Consiliul Județean Cluj, care gestionează aceste trasee.
De aceea am spus, din start, că nu înțeleg poziția celor de la Fany, care au decis să nu mai oprească în stațiile pe care le aveau menționate în contract pentru ruta Turda-Câmpia Turzii, creând astfel foarte multă frustrare călătorilor de pe această rută. Și am atras atenția că sunt alte interese, iar aceste ”presiuni” care se fac au un cu totul alt scop.
Deci, ce va face Fany în acest moment, după ce s-a suplimentat numărul de stații pentru transportul județean, de am ajuns să avem mai multe decât în Cluj-Napoca, municipiul reședință de județ, care este mai mare de minim 4 ori comparativ cu Turda?! Mai ales în condițiile în care administrația locală din Turda și-a manifestat bunăvoința pe acest subiect, încercând să rezolve problema, cu respectarea legislației și a regulilor impuse de situația prezentă de pe trasee.
Din punctul meu de vedere, subiectul care a creat multe reacții în spațiul public, luna trecută, a avut în spate două interese majore:
- interesul economic al celor de la Fany (în special pentru traseul Turda-Cluj, zic eu, care avea o singură stație de îmbarcare/debarcare în Turda, în mod oficial, stabilită prin contractul cu Consiliul Județean, iar transportul din Micro III se desfășura în condiții de ilegalitate)
- interesul politic al ”opoziției”, care a încercat să speculeze pe un subiect încins (care poate fi înțeles, pentru că asta este o ”normalitate” la Turda, în condițiile în care nu oferă alternative viabile, însă care trebuie tratat cu circumspecție, ca orice chestiune legată de politică, așa după cum ne-am obișnuit deja)
De aceea am atras atenția tot timpul că subiectul e mai complex decât pare și nu poate fi tratat atât de simplist cum îl prezentau unii.
”Situația este mai mult decât delicată, pentru că cei de la Fany (și alții), de exemplu, și-au încălcat contractul, atât pe ruta Turda-Cluj (unde au o singură stație, conform contractului semnat cu Consiliul Județean Cluj: la autogara Sens Vest din sensul giratoriu), cât și pe ruta Turda-Câmpia Turzii (anunțând că nu mai opresc în stațiile pe care le aveau în contract).” – Gelu Florea, 29.11.2023.
E drept, au existat și multe manipulări. Unele chiar agreate de cei mințiți în acest mod, pentru că, din păcate, încă sunt mulți care preferă varianta cu ”minte-mă frumos”, în loc de a porni o analiză de la un adevăr și de la o situație certă. Însă, cum am mai spus: fiecare are dreptul să-și aleagă propriul drum și propria opțiune pentru viață. Vrea să fie un ”păcălici” sau vrea să intre în categoria celor care înțeleg ce li se întâmplă, de ce li se întâmplă și ce pot face pentru a schimba starea lucrurilor?!
Descoperă mai multe la Blog Gelu Florea
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.